SIRSNĪGAS MĀJAS JŪSU MĪĻAJIEM

“Dzīves Ābece” ir tā vieta, kur ikviens jūtas mājās, un profesionāļu komanda padara katru mirkli īpašu!

Sazinieties ar mums!

Tālr.: +371 27791311
E-pasts: info@dzivesabece.lv
Brauciet ciemos: Zolitūdes 68a, Rīga, Latvija

BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI

Kas ir "Dzīves Ābece"?

Mēs aizdomājāmies par sociālās aprūpes centra (SAC) “Dzīves Ābece” izveidi 2007. gadā, kad slimība skāra mūsu omi un noskaidrojās, ka Latvijā nav tādu privāto pansionātu, kur seniors var pienācīgi baudīt vecumdienas. Slimības nesaudzē nevienu, taču ir ļoti svarīgi nodrošināt pilnvērtīgu aprūpi un socializāciju cilvēkiem ar ierobežotām spējām – neatkarīgi no tā, vai ir kustību traucējumi vai skarta smadzeņu darbība.

Mūsu klienti dzīvo vienistabas un divistabu numuriņos, kas aprīkoti ar visu nepieciešamo. Par mūsu terapeitiskās nodaļas un demences nodaļas klientu garīgo un fizisko mieru rūpējas profesionāļu komanda. Starp citu, mūsu ēdienkarti varētu apskaust pat izsmalcināts garšīgu un veselīgu ēdienu restorāns.

Koncerti, ekskursijas, izklaides programmas, kinovakari, lekcijas un vienkārši draudzīgas pasēdēšanas – tā ir mūsu Mājas iedzīvotāju ikdiena. Vai mēs paši esam gatavi dzīvot Mājā, kad pienāks laiks? Viennozīmīgi – jā.

Cik maksā dzīvošana SAC “Dzīves Ābece”?

Uzturēšanās cena ir atkarīga no klienta veselības stāvokļa un izmaksā, sākot no 37 eiro dienā. Bet nebaidieties —rīdziniekiem nav jāsedz visa summa no savas kabatas. Izvērtējot klienta stāvokli, Rīgas domes Labklājības departaments sedz mūsu pakalpojumu maksu līdz pat 640 eiro mēnesī. Bet, ja daļēji vai pilnībā novirza klienta pensiju SAC, iespējams, ka nevajadzēs neko piemaksāt. Ja ir interese, plašāk par to varat izlasīt Rīgas domes saistošajos noteikumos Rīgas pilsētas pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība. Taču arī citu pilsētu iedzīvotājiem pienākas valsts nodrošinātie atvieglojumi. Nāciet, apspriedīsim visu uz vietas!

Kā pārliecināt radinieku, ka “Dzīves Ābecē” viņam būs labāk nekā mājās — vienam vai kopā ar jums?

Vecāka gadagājuma cilvēki parasti nevēlas atzīt, ka viņiem ir nepieciešama palīdzība, jo viņus biedē iespējamā attālināšanās no ģimenes, pārcelšanās uz jaunu vietu. Lai kādi argumenti jums būtu, aprakstot sociālās aprūpes centrā piedāvātās ērtības, senioru tas, protams, neiespaido, un viņš turpina pastāvēt uz savu. Kā pierunāt cilvēku gados pārcelties uz sociālās aprūpes centru? Kā lai apspriež ar viņu šo problēmu, lai neaizskartu viņa jūtas? Ceram, ka mūsu padomi palīdzēs jums tikt galā ar šo sarežģīto uzdevumu un saglabāt mieru ģimenē.
Ja pamanāt, ka jūsu vecāka gadagājuma radinieks nevar patstāvīgi tikt galā ar vienkāršām lietām, piemēram, higiēnas procedūrām, un viņa veselības stāvoklis kļūst aizvien sliktāks, tas nozīmē, ka ir pienācis laiks padomāt, kā atrisināt problēmu. Ir saprotams, ka veltīt sevi radinieka kopšanai ir spējīgs ne katrs. Tā nav vienkārša lieta, un tas prasa jūsu pastāvīgu līdzdalību procesā. Atrodoties darbā, jūs nevarat būt drošs, ka jūsu radinieks laikus paēdīs, iedzers zāles, nomazgāsies un tā tālāk. Tāpēc šādā situācijā vislabākais, ko varat piedāvāt senioram, ir pārcelšanās uz aprūpes centru. Rietumos tā jau sen ir ierasta prakse, taču mūszemē attieksme pret šādiem centriem ir neviennozīmīga. Veci cilvēki itin bieži atsakās pārcelties, un pārliecināt viņus par šāda soļa nepieciešamību ir ļoti sarežģīti. Diemžēl seniori izturas pret pansionātiem ar neuzticību. Ja jūs piedāvāsiet radiniekam pārcelties uz sociālās aprūpes centru, tad, visticamāk, viņš nebūs sajūsmā par jūsu ideju. Veciem cilvēkiem šķiet, ka šāds piedāvājums liecina par to, ka no viņiem grib tikt vaļā. Tas viņos rada nevajadzības un nastas sajūtu. Diemžēl šādu jautājumu apspriešana bieži vien izraisa nopietnus strīdus. Turklāt veci cilvēki nereti nenovērtē savu bezpalīdzību, viņiem liekas, ka viņi paši par sevi parūpēsies. Ja jūs saprotat, ka sirmgalvis nevar objektīvi novērtēt savas iespējas un bez līdzcilvēku palīdzības viņam neiztikt, tad lēmums ir acīmredzams. “Dzīves Ābece” ir vislabākā vieta cilvēkiem, kuriem ir nepieciešama pastāvīga uzraudzība un palīdzība. 

9 padomi, kā pierunāt senioru pārcelties uz sociālās aprūpes centru

  1. Paskaidrojiet vecajam cilvēkam, ka vēlat viņam vislabāko. Jūs rūpējaties par to, lai viņš dzīvotu komfortablos apstākļos. Jūs gribat, lai viņa veselības stāvokli uzraudzītu kvalificēti speciālisti. Ļaujiet viņam saprast, ka jūs darbojaties viņa interesēs, nevis cenšaties no viņa atbrīvoties.
  2. Izrunājiet pārcelšanās priekšrocības. Paskaidrojiet, ka viņam būs nodrošināta diennakts aprūpe, iespēja būt ārsta uzraudzībā, kā arī nodarboties ar ierastajām lietām, pastāvīgi saņemot uzmanību un gādību. Pastāstiet, ka viņam būs patīkami dzīvot Mājā, kur viss ir pielāgots viņa vajadzībām. Noteikti uzsveriet, ka tur būs arī citi cilvēki gados, ar kuriem viņš varēs komunicēt un kopā pavadīt laiku. Pastāstiet, ka iemītniekiem pastāvīgi tiek organizētas dažādas interesantas nodarbības. Citiem vārdiem sakot, paskaidrojiet, ka “Dzīves Ābece” dos viņam iespēju dzīvot daudz interesantāk un pilnvērtīgāk. Saskarsme ar citiem cilvēkiem, daudzveidīgas interešu nodarbības, pastaigas svaigā gaisā ir daudz pievilcīgākas nekā atrašanās dzīvoklī vientulībā. 
  3. Esiet gatavi sarunai par šo tēmu ne vienu reizi vien. Maz ticams, ka sirmgalvis uzreiz jūs sapratīs un pieņems lēmumu pārcelties. Visticamāk, tas notiks tikai pēc šī jautājuma vairākkārtējas apspriešanas. Esiet pacietīgs. Un atcerieties, ka šāda saruna ir tā vērta, jo tas ļaus senioram morāli sagatavoties dzīvesvietas maiņai.
  4. Pārliecinieties, vai cilvēks saprot, ka jūs viņu nepametat. Galvenais, lai viņš justu, ka jūs tik un tā būsiet kopā. Jūs varat vienoties, cik bieži jūs viņu apciemosiet vai zvanīsiet. Noskaidrojiet, ko jūsu radinieks vēlētos ņemt līdzi. Varbūt viņam ir kādas iemīļotas lietas, no kurām viņš nevēlas šķirties.
  5. Paskaidrojiet, ka neviens neliedz viņam ņemt līdzi visu, kas viņam ir īpaši nozīmīgs, — grāmatas, fotogrāfiju albumus, istabas augus utt
  6. Apmeklējiet “Dzīves Ābeci” kopā ar savu senioru. Jūs varat parādīt viņam teritoriju, iemītnieku istabiņas, ēdnīcu un pārējo. Vislabāk to darīt kāda pasākuma norises laikā. Ja radiniekam patiks apstākļi, tad, visticamāk, viņš piekritīs pārcelties. Neaizmirstiet aprunāties ar citiem cilvēkiem gados, kuri šeit dzīvo. Jūsu seniors var ieklausīties viņu viedokļos vai vienkārši sadraudzēties ar kādu. Cilvēki, ar kuriem ir interesanti komunicēt, ir vēl viens arguments par labu pansionātam.
  7. Piedāvājiet kā piemēru citu cilvēku pieredzi – to, kuri ir apmierināti ar dzīvi Mājā. Piemēram: “Manas draudzenes Agneses tētis arī ilgi šaubījās, bet tad pārcēlās uz “Dzīves Ābeci” un nožēlo, ka nav to izdarījis ātrāk.”
  8. Pat ja pārcelšanās process ieilgst, saglabājiet mieru. Nav vērts pacelt balsi un jo vairāk – pāriet pie apvainojumiem. Neizdariet spiedienu uz veco cilvēku. Kā saka, ar varu mīļš nebūsi. Šāda rīcība izraisīs tikai pretēju efektu.
  9. Ja seniors nevar vai nevēlas mūs apmeklēt, jūs varat parādīt viņam mūsu Mājas fotogrāfijas, ierakstīt dažus videoklipus, apkopot citu iemītnieku atsauksmes. Jums nav uzreiz jāsaka, ka, jūsuprāt, radiniekam būtu labāk dzīvot pie mums. Sagatavojiet visus materiālus un vienkārši pastāstiet par “Dzīves Ābeci” kā par vietu, kas jūs pozitīvi iespaidojusi. Tas ļaus jums saprast, kā jūsu radinieks izturas pret sociālās aprūpes centru kā tādu, un labāk sagatavoties sarunai par dzīvesvietas maiņu. Varbūt, iepazīstoties ar visiem materiāliem, jūsu seniors pats teiks, ka vēlētos dzīvot šādā vietā.

Pēc sociālās aprūpes centraDzīves rudens” («Осень жизни») materiāliem: https://pansionat-osen.ru/poleznye-materialy/pereezd-v-pansionat/

Kā kļūt par SAC “Dzīves Ābece” klientu?

Ļoti vienkārši: piezvaniet mums, un mēs paskaidrosim, kādi dokumenti ir nepieciešami un kā tos noformēt. Katram klientam mēs izveidojam individuālu uzturēšanās plānu Mājā, ņemot vērā viņa stāvokli, intereses un vajadzības.

Vai SAC “Dzīves Ābece” ir piemērots cilvēkiem ar ierobežotām pārvietošanās iespējām un klientiem ar demenci?

Māja no iekšpuses un ārpuses ir pilnībā aprīkota cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Turklāt visi klienti var pastaigāties mūsu skaistajā dārzā.